صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

گزارش آقاي محمد والي نژاد

 

تلاش برای صعود زمستانی زرینه كوه ( ماست چال ) از مسیر جدید

 

قله ی زرینه كوه یا ماست چال (؟)به ارتفاع تقریبی 4200 متر یكی از قله های وحشی و بكر منطقه طالقان می باشد.مبدا صعود این كوه از سمت جبهه ی جنوبی روستای ناریان و از سمت جبهه ی شرقی و شمال شرقی روستای انگوران می باشد.

این قله برروی خط الراس شرقی غربی ،  كندوان – علم كوه قرار دارد و از طریق گردنه ی سیالیز واقع در زیر قله و از طریق تنهادهلیز قابل عبور به نام دریچه بنداز سمت شمال به روستای زیبا وكوهستانی دلیر از توابع استان مازندران منتهی می شود.  روستای دلیر از طریق یك جاده ی خاكی بطول تقریبی 20 كیلومتر به جاده چالوس و دوراهی دزدبن متصل است. )

مسیر كوهپیمایی ناریان به دلیر در فصل بهار یكی از زیباترین برنامه های كوهپیمایی می باشد كه بارها این مسیر را به اتفاق دوستان پیموده ایم.

صعود زمستانی این كوه به علت فاصله دور از مبادی صعود ونیز یالها و گرده های طولانی با شیب زیاد و بهمن گیر یكی از سخت ترین برنامه ها ی زمستانی می باشد. باتوجه به اطلاعات موجود بدست آمده ازگزارش برنامه های سایر كوهنوردان ، تاكنون تلاشهای بسیار كمی جهت صعود این قله درزمستان صورت پذیرفته است.

اینبار به همت دوستان گروه هفتخوانقصد صعود این قله را از طریق جبهه ی جنوبی و از روستای ناریان را كردیم كه بعد از دو ونیم روز تلاش طاقت فرسا بدون صعود نهایی قله همراه بود.

( به علت حجم زیاد برف آنهم بصورت كاملا پودری و ناپایدار كه در برخی قسمتها خطر ریزش بهمن بسیار بود و با تشخیص سرپرست ، گروه از ادامه تلاش منصرف شد ، چون به قولی هیچ كوهی ارزش مردن را نداره !!!)

اما لذت صعود در یك چنین منطقه زیبا و بكری  قابل وصف نیست .

شب مانی برروی یال ،  قله زرینه كوه در زمینه عكس دیده می شود . ( فقط یك خیز آهو فاصله است !)

آبی ، اما به رنگ غروب

 

 

Deep in snow!

 

بازگشت ...

عكسها از محمد  دی ماه 85

نفرات تیم : هادی صابری ( سرپرست ) ، رحیم خواجه كرام الدین ، میرسلیمی ، مهدی صابری و محمد

 

آشنايي با آقا ي محمدوالي نژاد

 

متولد تهران محله یوسف آیاد هستم ، از 5 سالگی ساکن کرح می باشیم. اصالتا ولیانی(یا طالقونی ) هستیم. دیپلم ریاضی فیزیک از دبیرستان دهخدا و کارشناسی برق الکترونیک از دانشگاه آزاد واحد کرج دارم. به عنوان کارشناس طراح تابلوهای کنترل و حفاظت سیستمهای توزیع قدرت در شرکت جابون مشغول به کار می باشم. سابقه 7سال کوهنوردی و عضو گروه هفتخوان کرج می باشم.صعود زمستونی قله های دماوند (جنوبی) ، هزار (کرمان)، تفتان ، ناز ، کهار ، خشچال ، شاه البرز وهفتخوانی ، فرود از آبشارهای اندرس ، سیمک و کمجل و نیز صعود ورزشی مسیر های تادرجه سختی 10-5 d درپلخواب وبندیخچال را کارنامه کوهنوردی ام دارم. مدت 4 ساله امدادگر ومربی داوطلب امدادونجات کوهستان جمعبت هلال احمر می باشم. /خلاصه یه جوون ایرونی عاشق طبیعت و کوه ونوشتن می باشم. همین

 

 

  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت