صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

  بازگشت
 

 موضوع: از البرز تا هیمالیا - (یک افتخار آفرینی دیگر توسط یکی از همشهریان عزیزمان )  تاریخ:  1389/02/30

از البرز تا هیمالیا

                   

باردیگر صعود ورزشکارعزیز مان آقای هادی صابری  به قلهدائولاگیری باعث شعف وخوشحالی وافتخارماشد.هرچند بین وقوع خبر و درج اون در سایت چند روزی فاصله زمانی داره اما ذات خبر آنقدر دلچسبه که اون فاصله زمانی رو جبران میکنه .

خبر در مورد ورزش کوهنوردی و فتح هفتمین قله مرتفع جهان

(نقل اخبار با ذکر تاریخ وقوع از سایت رسمی فدراسیون کوهنوردی)

 

ترکیب نهائی تیم ملی کوه نوردی جهت صعود به قله دائولاگیری اعلام شد

 

سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۳۸

پس از برگزاری هفت مرحله اردوی انتخابی و آماده سازی تیم ملی کوه نوردی کشورمان به منظور صعود به دائولاگیری هفتمین قله مرتفع جهان به ارتفاع 8167 متر ، اسامی نفرات ترکیب نهائی این تیم اعلام شد.بنا برگزارش پایگاه خبری فدراسیون:  پس از فراخوان سراسری و حضور 42 کوه نورد از نقاط مختلف کشور در هفت مرحله اردو، در نهایت؛ 8 کوه نورد به عنوان نفرات اصلی و 2 کوه نورد به عنوان نفرات ذخیره ی تیم ملی انتخاب شدند که اسامی نفرات اصلی عبارتند از: ایرج معانی از اردبیل-سیدواسع سیدموسوی از کردستان- مجید نعمت اللهی از لرستان -هادی صابری و سیدحسین صالحی از کرج ومحمد نادریان، ،سیدمحمود هاشمی و محمد نصیری از تهران .

ضمن این که امین معین از همدان و حسین اصغری از گلستان به ترتیب به عنوان نفرات ذخیره اول و دوم انتخاب شدند.

شایان ذکر است: سرپرستی این تیم را محمود شعاعی رئیس فدراسیون به عهده دارد و جلال چشمه قصابانی به عنوان سرپرست دوم ، عظیم قیچی ساز مسئول فنی و دکتر علیرضابهپور به عنوان پزشک در ترکیب تیم ملی حضور خواهند داشت. ضمن اینکه عباس رنجبری نیز به عنوان مسئول تدارکات این تیم را همراهی خواهد کرد.

این تیم قرار است 25 اسفند ماه جاری ایران را به مقصد کشور نپال ترک کند تا در تلاشی که حدود 60 روز به طول خواهند انجامید قله  دائولاگیری را صعود کنند.

کوه دائولاگیری با 8167 متر ارتفاع بعنوان هفتمین کوه دنیا در منطقه عمومی آناپورناها و در شمال کشور نپال قرار دارد. در میان کوههای مرتفع نپال، دائولاگیری بزرگترین کوهی است که تماما در این کشور واقع شده، این کوه در شمال مرکزی نپال و شمالغربی شهر بخارا قرار دارد و از میان تنگه عمیق کالی کانداکی به سمت شرق آناپورناي هیماليا گسترده شده. کلمه دائولاگیری به معنای کوه سفید می باشد.

یادآور می شود هیمالیانورد فقید کشورمان زنده یاد مهدی اعتماد فر، در بهار سال88 و در دومین تلاش مستقل برای صعود به این قله، متأسفانه جان به جان آفرین تسلیم کرد و تیم ملی کشورمان در جریان این صعود، یاد و خاطره وی را نیز گرامی خواهد داشت.

 

تیم ملی کوه نوردی عازم نپال شد

 

سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۳۸

اعضای تیم ملی کوه نوردی کشورمان بامداد امروز (سه شنبه ۲۵ اسفند ۸۸) از طریق فرودگاه امام (ره) ایران را به مقصد نپال و صعود به قله دائولاگیری، هفتمین قله مرتفع دنیا به ارتفاع ۸۱۶۷ متر، ترک کردند.

 

کوه نوردان کشورمان بر فراز هفتمین قله مرتفع دنیا ایستادند

 

دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۵

به گزارش «محمود شعاعی» رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی و سرپرست تیم ملی کوه نوردی کشورمان،  اعضای افتخار آفرین تیم ملی، موفق شدند پس از حدود 40 روز تلاش در ارتفاعات سخت هیمالیا، دقایقی پیش با غریو یا فاطمه الزهرا (س) برای اولین بار پرچم مقدس کشورمان را بر فراز قله 8167 متری « دائولاگیری» هفتمین قله مرتفع دنیا، به اهتزاز درآورند ... (ادامه مطلب را بخوانید)

بنا بر این گزارش : صعود کوه نوردان پرتوان و افتخار آفرین کشورمان در شرایطی صورت گرفت، که به عنوان تیم پیشرو در منطقه ی صعود، بازگشائی مسیر و تمام ثابت گذاری ها توسط خودشان انجام گردید. ضمن این که در پنجاهمین سالگرد صعود به این قله مرتفع، تیم ملی ایران به عنوان اولین تیم صعود کننده در سال 2010 میلادی گام بر فراز قله «دائولاگیری» نهاد.
شایان ذکر است: کوه نوردان تیم ملی، در این صعود یاد و خاطره ی کوه نورد فقید کشورمان زنده یاد «مهدی اعتماد فر» را نیز که در بهار سال گذشته و در دومین تلاش مستقل خود، در راه صعود به این قله جان به جان آفرین تسلیم کرد را گرامی داشتند.
شعاعی افزود: کوه نوردان تیم ملی در سلامتی کامل بهه سر می برند و درحال بازگشت به ارتفاعات پائین تر هستند.
ايرج معاني از اردبيل، سيد واسع سيد موسوي از كردستان، مجيد نعمت اللهي از لرستان، هادي صابري و سيد حسين صالحي از كرج ،محمد نادريان، سيدمحمود هاشمي و محمد نصيري از تهران، عظيم قيچي ساز به عنوان مسوول فني، عليرضا بهپور به عنوان پزشك، عباس رنجبري به عنوان مسوول تداركات، جلال چشمه قصاباني به عنوان سرپرست دوم و محمود شعاعي به عنوان سرپرست تيم؛ در قالب کاروان اعزامی کشورمان به صعود قله «دائولاگیری»، موفق به کسب این افتخار ارزشمند برای میهن عزیزمان شدند .

 در پایان با تبریک فراوان خدمت آقای هادی صابری وخانواده محترم شان آرزومند توفیق روز افزون ، سربلندی همراه با سلامتی برای ایشون هستیم  .وبه عرض می کنیم که ما به داشتن همشهریهایی مثل شما افتخارمی کنیم وشما مایه مباهات ما هستید.

 انشاالله در آینده نزدیک با مساعدت آقای صابری شرح این موفقیت و موفقیتهای قبلی رو بر روی سایت قرار خواهیم داد.

نظرات , دیدگاه ها  و پیامهای شما در خصوص مطلب بالا :
فرستنده: S  دوشنبه 02 دی 1392
 اقای صابری کجائی, سری به سایت بزنید.
فرستنده: s  1392/08/21
 با سلام آقای صابری لطفا سری به نظرات بزنید
فرستنده: ف ص  1392/07/02
 با سلام اقای صا بری لطفا عکس ها و مو فقیت های قبلی خود را در اختیار سا یت قرار دهید و شما ما یه افتخار بودید و هستید تشکر
فرستنده: f s  1392/07/01
 با سلام خدمت اقای صابری ; مو فقیت بیشتر شما در عرصه ورزش. تبریک عرض می کنم باعث افتخار فامیل هستید . ببخشید با تاخیر سایت شما را دیدم .با تشکر
فرستنده: میثم صابری  چهارشنبه 26 خرداد 1389
 سلام "جناب آقای هادی صابری کسب این موفقییت بزرگ را به شما تبریک عرض میکنم.وامیدوارم این افتخار آفرینی ها تداوم داشته باشد"انشاءالله
فرستنده: سید خلیل میرغیاثی  پنجشنبه 13 خرداد 1389
 من هم این موفقیت رابه شماتبریک می گویم وآرزوی موفقیت برای شما دارم
پاسخ یا نظر سایت ناریان :  شنبه 15 خرداد 1389
 ممنون از ابراز لطف شما.
فرستنده: حسين رزاقي  چهارشنبه 05 خرداد 1389
 باسلام و احترام جناب آقای هادي صابري موفقیت و ترفیع جنابعالی را به خدمت شریفتان تبریک عرض می نمایم و آرزوی توفیق روزافزون دارم . خرسندی خودم را به حضورتان اعلام میدارم .

شما هم میتوانید دیدگاه ها , نظرات  و پیامهای خود را درخصوص مطلب بالا , از طریق فرم زیر ارسال نمایید :

  * نام فرستنده : 
پست الکترونیکی :
* متن پیام:
 
  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت