صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

  بازگشت
 

 موضوع: تشریح فرمول محاسبه عوارض سطح روستا  تاریخ:  1393/07/06

چندی قبل اطلاعیه ای در خصوص محاسبه عوارض سطح روستا در سایت درج شده بود که برخی از همشهریان عزیز درخواست داشتند, نحوه محاسبه این عوارض  به صورت صریح و روشن تشریح گردد. ذیلا ماخذ قانونی عوارض و نحوه محاسبه با ذکر مثال جهت اطلاع  دارندگان املاک و مستقلات در روستا تقدیم میگردد.

با احترام - دهیاری روستای ناریان

تعرفه عوارض محلي

ملاك عمل دهياريهاي تابع

بخش ............................

شهرستان ........................

موضوع تبصره 1 ماده 50 قانون ماليات بر ارزش افزوده

مصوب شوراي اسلامي بخش

 به نام خدا

در اجرای تبصره 1 ماده 50قانون ماليات بر ارزش افزوده مصوب 1387/02/17كميسيون اقتصادي مجلس شورای اسلامی ، (آیین نامه اجرايی نحوه وضع و وصول عوارض توسط شوراهای اسلامی شهر، بخش) موضوع قانون تشكيلات ، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران(مصوب 1375/03/01)  مصوب 7/7/1378 هیأت محترم وزیران ، دستور العمل ایجاد یکنواختی در نظام عوارض شورای اسلامی بخش و شیوه محاسبه عوارض محلی موضوع ابلاغیه 3/1/113424 مورخ  1383/10/29 وزیرمحترم کشور ، تعرفه عوارض محليملاک عمل درروستاهای تابعهي بخش .........................از شهرستان ......................... در مورخ ........../ ........../ ........13 به شرح زیر مورد تصویب اعضاي شورای اسلامی بخش قرار گرفت.

وصول این عوارض بر اساس « ماده 4آیین نامه اجرايی نحوه وضع و وصول عوارض توسط شوراهای اسلامی شهر، بخش» بر عهده دهیاري خواهد بود.

دهیاری با توجه به ماده 36«آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار» مصوب 1378/01/11موظف است عوارض دریافتی را بر طبق برنامه هایی که قبلاً به صورت بودجه سالانه در قالب طرح های عمرانی و یا مصارف جاری به تصویب شورای اسلامی روستا می رساند با رعایت قوانین و مقررات مربوطه هزینه نماید.

ماده4- عوارض سطح روستا:

عوارض سالانه كليه اراضي،ساختمان هاومستحدثات واقع درمحدوده روستاطبق رابطه زيرمحاسبه مي شود:

فرمول: (p1*M))*B+A=((P*S)                                 

5/1%*((2^مساحت اعياني*200000 )+ (مساحت عرصهA=((25000*

A:مقدارعوارض(ريال)

P:ارزش معاملاتي عرصه(بيست وپنج هزارريال)

S:مساحت عرصه(مترمربع)

P1:ارزش معاملاتي اعياني(دويست هزارريال)

M:مساحت اعياني(مترمربع)

B:ضريب عوارض(يك ونيم درصد)

تبصره:باتوجه به اينكه جبهه هاي اصلي وفرعي املاك داراي قيمت هاي متفاوت ارزش معاملاتي عرصه ميباشند لذا املاكي كه داراي ارزشهاي متفاوت دروجوه مختلف هستندبراي محاسبه عوارض ميانگين ارقام درنظرگرفته مي شود.

مثال:شهروندي درروستاي ناريان 1000مترزمين داردكه (عرصه) نام داردودراين عرصه 80متربناي مسكوني دردوطبقه داردكه درمجموع 160متراعياني مي باشد.

A=((25000*1000)+(200000*160))*1/5% = 855000 

ارقام داخل پرانتزاول ودوم راجدا،جدا،محاسبه مينماييم وبعدجمع مي بنديم وجمع ارقام بدست آمده رادريك ونيم درصدضرب مي نماييم تامقدارAكه همان مقداركل عوارض به ريال ميباشد بدست آيد.درمثال فوق جمع پرانتزاول25000000ريال وجمع پرانتزدوم32000000ريال ومجموع اين دوپرانتز57000000ريال كه در5/1%ضرب شودمبلغ 855000 هشتصدوپنجاه وپنج هزارريال  معادل 85500هشتادوپنج هزاروپانصدتومان بدست مي آيد. 

اين مبلغ عوارض ساليانه اين شهرونددرسال 93ميباشد.     

نظرات , دیدگاه ها  و پیامهای شما در خصوص مطلب بالا :
فرستنده: سامانی  پنجشنبه 01 آبان 1399
 با سلام خواهش می کنم شماره تماس بفرمائید با شما تماس بگیرم سپاسگزارم
پاسخ یا نظر سایت ناریان :  يکشنبه 21 دی 1399
 سلام 09123180343
فرستنده: جعفري  پنجشنبه 16 آبان 1398
 با سلام و احترام زميني در طرح هادي روستا به مساحت 1200 مترمربع واقع شده يك باب منزل مسكوني با پروانه ساختماني و نقشه هاي ساختماني در سال 1374 در آن بنا شده . چند سالي بلا استفاده بوده و در اثر عوارض طبيعي ديوار حائل بين حياط و كوچه ريزش كرده . اينجانب اين ملك را خريداري كرده ام و درست در جاي ديوار سابق اقدام به احداث ديوار جديد نموده ام . دهياري مدعي است كه مي بايست عوارض ديواركشي پرداخت نماييد !! لطفا مرا راهنمايي كنيد كه اين گفته قانوني است يا خير ؟ ممنونم
فرستنده: حاج عظیم قلیچ کوچکی  جمعه 22 بهمن 1395
 سلام 8000مترمربع دربافت مسکونی زمین دارم اگر2500مترمربع آنرا برای ایجاد سالن سرپوشیده اخنصاص ودراختیارروستا قرار بدهم آیا الباقی زمینم راتفکیک وبفروش برسانم چکاربایدبکنم راهنمایی نمایید لطفا باشماره تلفن همراه 09111799970 وبه تلگرام ارسال نمایید شماره رمزجمیل را نمیدانم یادم رفته یعنی گم کردم
فرستنده: مسعود حیدری  چهارشنبه 08 دی 1395
 سلام. آیا فروش اشجار در ملک شخصی خودم را باید به دهیاری عوارض پرداخت کنم
پاسخ یا نظر سایت ناریان :  يکشنبه 12 دی 1395
 اگر فقط در ملک شخصی باشد و از امکانات روستا استفاده نکنید ,نه.
فرستنده: دهیار  يکشنبه 22 آذر 1394
 لطفا فایل تعرفه عوارض سال 94 دهیارتونو ب ایمیل hajilo_omid@yahoo.com ارسال فرمائید.باتشکر
فرستنده: مهدی آهوئی  شنبه 31 مرداد 1394
 سلام به همه بزرگواران من دهیار یکی از روستاهای مشهد مقدس هستم در دفاع از عملکرد دهیار روستای شما همین قدر بگویم که کلیه دهیاران مظلوم قرار گرفتند تمام کارهایی که انجام میدهند به یک فحش و ناسزا نمی ارزد به یک مصوبه شورا برای عزل شدن و بدبختی نمی ارزد.
فرستنده: دهیار  چهارشنبه 21 آبان 1393
 باسلام‏ ‏خد‏ مت‏ ‏دوست‏ ‏عزیز رزاقی‏ ‏۲تیربرقی‏ ‏که‏ ‏درحریم‏ ‏شخص‏ ‏قراردارد با توجه‏ ‏به‏ ‏معبر موجود که‏ ‏در آینده‏ ‏نیز معبر نیاز‏ ‏به‏ ‏تعریض‏ ‏ندارد شخص‏ ‏میتواند ضمن‏ ‏استعلام‏ ‏درخوا‏ ‏ست‏ ‏‏ ‏رفع‏ ‏حریم‏ ‏نماید.
فرستنده: رزاقی2  سه شنبه 22 مهر 1393
 با سلام خدمت دهیار و شورا و کسانی که به هر عنوان در روستای ناریان زحمت میکشند قدر دانی و سپاسگزارم.از اقای دهیار و شورای محترم یک سوال داشتم.ایا شخصی میتواند در روستا دور تیر چراغ برق ذیوار بکشد و انرا جزو املاک شخصی خودش به حساب بیاورد.و اطراف ان هیچ گونه راه و یا..... نباشد. وتیرچراغ در چهار دیواری شخصی ان مالک باشد.این دیوار بعد از جندین سال که از نصب تیر چراغ برق گذشت کشیده شد.متشکرم.
فرستنده: غفورصابری:  سه شنبه 15 مهر 1393
 خدمت‏ ‏شما "بچه‏ ‏محل‏ ‏ازدل‏ ‏خود‏ ‏خاک‏ ‏ناریان‏" سلام‏ ‏و پس‏ ‏ازسلام‏عرضه‏ ‏میدارم‏ ‏که‏ ‏صندق‏ ‏نظرات‏ ‏و انتقاداتی‏ ‏که‏ ‏شما به‏ ‏آن‏ ‏اشاره‏ ‏فرمودید ‏‏دراختیارخود اداره‏ ‏مربوطه‏ ‏میباشد و همانجا به‏ ‏رفع‏ ‏ابهامات‏ ‏می‏ ‏پردازند و به‏ ‏اطلاع‏ ‏عموم‏ ‏نمی‏ ‏رسد.و شما دوست‏ ‏عزیز و دیگران‏ ‏میتوانید به‏ ‏ایمیل‏ ‏بنده‏ ‏و یا کدپستی‏ ‏‏ ‏دهیاری‏ ‏ ‏انتقادات‏ ‏و پیشنهادات‏ ‏خودرا ارسال‏ ‏نمایید‏ ‏‏ .باتشکر.و در پاسخ‏ ‏همشهری‏ ‏خود ناریان‏ ‏عرضه میدارم‏ ‏که‏ ‏انشاء ا... حواسمان به عزیزان نیازمند هست و در رابطه با دامداران لازم به ذکراست که زمستان گذشته صورتجلسه ای با حضور دامداران بابت‏ ‏پرداخت‏ ‏اجاره‏ ‏تنظیم‏ ‏گردید که‏ جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد واین خواسته ای ست بحق .
فرستنده: میرغیاثی 2:  سه شنبه 15 مهر 1393
 باسلام خدمت همشهریان محترم و با ایمان که در همه لحاظ حامی روستا و مسئولین میباشند.فقط خواستم به آقای میرغیاثی عرض کنم که چرا و به چه دلیل ناریان روستای نمونه و موفق شناخته شد. اگر هم شد به خاطر مردم خوب و با آبروی روستای ما میباشد.یا شما خبر ندارید یا جواز و یا برگه مهر کرده اید که پول هنگفتی دهیاری از شما نگرفته است .یا شما تا به حال پولی که بابت خرید و فروش زمین در ناریان به دهیاری پرداخت میشود با خرید و فروش خانه و زمین در شهر مقایسه کرده اید. مقایسه کنید و درصد تورم شهر و روستا را بدانید ..باتشکر
فرستنده: میرغیاثي  دوشنبه 14 مهر 1393
 باسلام خدمت همشهریان عزیز , این کسانی که دست به انتقاد از شورا و دهیاری میزنند و بی رحمانه نظرات خود را بیان می کنند باید بدانند که کمک به عمران و آبادی در محل یک کار خدا پسندانه است و اجباری در آن نیست و ثانيا همين آقايان يا كمكي نمي كنند يا اگر امور به دستشان بیفتد خیلی بدتر عمل میکنند. اگر بدانید ناریان یکی ازموفق ترین روستاها ازنظر دهیاری و شورا بوده است و اینکار با مشارکت مردم فهیم ناریان صورت پذيرفته . از زحمات اقاي غفور صابري و همچنین شورای روستای ناریان آقایان کریم صابری و سیدخرم میرغیاثي وسیدافتخار ميرغياثي متشكريم.mirghiasi91@gmail.com
فرستنده: بچه محل از دل خاک خود ناریان /  يکشنبه 13 مهر 1393
 باسلام خدمت دهیار محترم آقای غفور صابری نظر شما در مورد اسم و فامیلی گفتن محترم و خوب است ولی به دلایل زیر قابل اجرا نیست.1-به علت فامیل بودن همه با هم در روستا .اگر انتقاد کمی تند باشد چون که همه باهم نسبت دارند ایجاد تنش میشود.2-اگر دیده باشید ذر هر ارگان و اداره یک سایت یا صندوق ارتباط مستقیم برای انتقاد و پیشنهاد وجود دارد.3-هرشخصی میتواند از هر اسم و فامیلی استفاده کند پس نیازی مبرم ندارد که این کار بشود و شما میتوانید از نظرات خوب بهره ببرید و به پرسشها هم پاسخ بدهید.
فرستنده: همشهری مال خود ناریان  يکشنبه 13 مهر 1393
 با سلام خدمت همه دوستان که نظرات خود را ارسال میکنند. آقا غفور شما فرمودید ساکنان بومی 30هزار تومان آیا برای همه یکی است.یکی 100راس یکی200راس دام دارد و هیچ گونه ملکی از کوه و علف چین ندارد. و تعدادی پیر مرد و پیرزن از کار افتاده و تعدادی زنان بی سرپرست و بی بضاعت ولی با ملک و املاک زیادبه قول خودمون چندین تخم کوه دارند.سهمیه این کارافتادگان و بی سرپرستان را دامداران و.. استفاده میکنند.حداقل اجاره کوه و علف چین اینان را از دامداران و...بگیرید و از اینان حداقل درخواست کمک نکنید چون واقعا هیچ درامدی ندارند. درضمن اگر بتوانید برای دام داران که بیشتر از شهر نشینان برای بردن دام و علوفه و...از جاده استفاده میکنند مصوبه بیشتر از بقیه مردم مانند مالکان خودرو درنظر میگرفتید و بی سرپرستان و بی بضاعتها را معاف میکردید ممنون میشدیم.باتشکر از همه زحمت کشان ومدیر سایت محترم که چنین امکاناتی را برای روستا اماده کرد.
فرستنده: ناریانی2  يکشنبه 13 مهر 1393
 جناب آقای صابری عزیز(دهیار محترم) بنده بیلان شما را درمسجد در ماه مبارک رمضان شنیدم . مطالب را کفتید وقت هم کم آوردید . روحانی محترم آن شب منبر هم نرفت. اما جنابعالی هم می دانیدکه بیلانتان کامل نبود!!همه چیز را به خیر و خوشی تمام کردید!!مگر آن چکی که دست پیمانکار پل دارید..گفتید همچی آرومه!!! ولی چند ساعتی نگذشت.بعلت کمبود. آّ ب سراسری ده قطع شد!! شما آرام .و مردم که چند شبی را به ده آمده بودند.دبه بدست به سمت رودخانه !!!تا این جا شاید من ناریانی باشم!! آقای صابری باشم یا نباشم.مگر چه چیزی گفته شد.گفتم اگر مسولین محترم بخاطر این که رضایت عمومی جلب کنند و این عمل باعث میشود مشارکت و استقبال عمومی بیشتر مشود! پیشنهاد دادیم که یک شورای نظارت در ابتدای این پروژه هاداشته باشید. از سایت تشکر میکنم بخاطر اینکه با همه ی فشار ها ناگزیر است این مطالب را فعال کند. حتما بخاطر ناریان! برادر عزیز (دهیار محترم) روشن بودن دریافتی و هزینه های شما به نفع ده و شخص خود شماست با توجه به ترکیب شورا موجود! البته اگر بخواهید! باور کنید به شکل گذشته مردم راضی به مشارکت نیستند. همانگونه که شما از گروه ها راضی نیستید که خودجوش و بی بیلان کار میکنند.شما و همه دوستانی که نام واقعی خود اعلام نمیکنند .آئینه حساب کنید .که آن چه را که هست می بینید.و اوبهترین دوست شما!
فرستنده: همشهری  جمعه 11 مهر 1393
 پیشاپیش از زحمات مسولین روستا اعم از(شوری،دهیاری و...)تشکر میکنم.دراینجا چند نکته به نظرم رسید که به اطلاع می رسانم: 1-وقتی مطلبی روی سایت و درمحیط مجازی قرار می گیرد دیگرجنبه شخصی ندارد و یا مربوط به یک منطقه خاصی نمی باشد و حالت عموی و حتی جهانی پیدا میکند و چه بسا که افراد زیادی در سراسر دنیا به آن دسترسی پیدامیکنند. 2-درانجام کارهای عمومی هرچه قدرهم که خالصانه زحمت کشیده شود رضایت عموی حاصل نمی آید. 3-وقتی مسولیتی برعهده گرفته می شود باید بیش از هر چیزی روحیه انتقادپذیریی را در خود تقویت نماییم. 4-درخواست مسولین روستا از مدیریت محترم سایت برای عدم درج مطالب که با نام غیر واقعی و مستعار نظرات خود را ارسال می کنندبه نطرم عدم انتقادپذیری را میرساند. 5-برچسب غیر همشهری بودن را به ارسال کنندگان مطالب نسبت می دهید این سوال بوجود می آیدکه آیا شما مسول محترم به سایت های روستاهای دیگرسر می زنید و پیام ارسال می کنید برای برهم زدن نظم آنها که چنین برداشتی ازپیام های ارسالی در سایت روستایمان دارید. 6- باید به این نکته هم توجه نماییم که در انجام کار و پذیرش مسولیت همه ما مثل هم نیستیم کسانی که توانایی بیشتری دارند وارد میدان عمل می شوند اما میزان اثربخشی و مفید بودن کارها و طرح های ارائه شده توسط همه مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد. 7-همه مردم زحمت کش وبا ایمان و متعهد روستا اعم از(ساکنان روستاوشهرنشین ها) از پیشرفت و عمران روستا خوشحال می شوند و خواستار آبادتر شدن روستا هستند. 8-به درج یا عدم درج مشخصات نباید زیاد اهمیت داد بلکه به نظرات آنها باید توجه نمود که آیا سازنده هست یا نیست ،جبهه گیری در قبال چنین موضوعی از سوی مسولین چندان منطقی به نظر نمی رسد. 9-آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در ارائه خدمات مورد نیاز در روستا شاید ازسوی مسولین اتفاقی رخ داه که برخی از ارسال کنندگان مطالب با نام مستعار وارد می شوند. 10-در پایان از همه شما مسولین بابت ارائه خدمت و تلاش برای عمران آبادی روستا و ارائه گزارش و بیلان کار تشکر مینمایم. اگر مطالب ارائه شده باعث دلسردی و نگرانی شما مسولین شده عذرخواهی میکنم.
فرستنده: ناریانی  جمعه 11 مهر 1393
 باسلام و خسته نباشید و عرض تشکر از مدیریت محترم سایت و دست اندرکاران زحمت کش بابت درج مطالب ارائه شده چه به صورت نام و نام خانوادگی واقعی یا به صورت مستعار و غیر واقعی نطرات خود را ارسال می کنند.
فرستنده: غفورصابري  پنجشنبه 10 مهر 1393
 سلام دارم خدمت همشهري عزيزي كه نمي دانم واقعا" همشهري هستي يا نه؟؟؟؟؟؟؟؟به نكته خوبي اشاره فرمودين ،اين اشاره بخشي ازشرح درآمدها و منابع تامين اعتبارات دهياريها هستند.لازم بذكر است كه قانون بيش از60 مورد كه درآمدي براي دهياريها تعريف كرده است كه تابه حال مابخشي ازآن را دريافت مي داريم و بخشي مثل شيلات - معادن- هتل وغيره .....به روستاي ما تعلق نمي گيرد و بخشي ديگر را نتوانستيم دريافت داريم چرا كه شرايط آن فراهم نيامده است.و در رابطه باهزينه هاي اين بخش از درآمدها طبق پيش بيني ها و تاجايي كه قانون به ما اين اجازه را بدهد هزينه مي كنيم .و اعتباراتي كه ازطرف اداره كل امور روستايي استان البرز واريز ميگردد براي پروژه هايي ميباشد كه ازقبل تعيين شده است و طبق دستور امور روستايي هزينه مي گردد.ما بيلان عملكردشش ماهه امسال رو در يك شب از ماه مبارك رمضان در مسجد به سمع و نظر عزيزان رسانديم حتما"شما دوست عزيز تشريف نداشتيد.و انشاءا...بزودي گزارش عملكرد اجرايي و مالي شش ماهه اول شورا و دهياري درسايت قرارداده خواهدشد.
فرستنده: غفورصابري  پنجشنبه 10 مهر 1393
 بنده تشكر ميكنم از مديريت و دست اندركاران محترم كه در رابطه با سايت زحمات زيادي ميكشند .بنده خواهشي كه از مديريت و دست اندركاران محترم سايت دارم اين هست كه مطالب افرادي كه نقد ميكنند ولي نام و نام خانوادگي خود را درج نمي كنند را فعال نكنيد, چرا كه اولا"معلوم نيست اين شخص نارياني باشد.دوما"يك نارياني كه دلسوز روستاي خودش هست اين جرات و شهامت را دارد كه اسم خودش را بياورد و با انتقاد و پيشنهاد سازنده خود و وارد شدن در ميدان عمل قصد كمك به شورا و دهياري را داشته باشد و خواهان پيشرفت روستا باشد .بنده فكر ميكنم اين افراد نه تنها خواهان پيشرفت روستا نيستند بلكه خواهان ايجاد تنش هستند .باتشكر
فرستنده: سایت ناریان  چهارشنبه 09 مهر 1393
 سایت ناریان برخود لازم میداند از سه نفر در این محاوره ها و نقدها, سپاسگزار باشد یکی آقای یوسف صابری و آقای تقی صابری و آقا غفور صابری که نام واقعی خود را نوشتند و از درج نام مستعار و ... خودداری کردند.
فرستنده: یوسف صابری  چهارشنبه 09 مهر 1393
 ما هیچگاه در تصویب و ابلاغ قانون مشکلی نداشتیم ولی متاسفانه در اجرا و نظارت بر اجرا الی ماشاالله مشکل داشتیم امیدوارم روستای ما از این قاعده مستثنا باشد. هرچند که شواهد حکایت دیگری دارد ازجمله برقراری امنیت از سرقت منازل باعنایت به اینکه کل اهالی سارقان را شناسایی کرده اند درحالیکه مسولین ذیربط در شناسایی آنها عاجزند،،،،
فرستنده: ناریانی2  چهارشنبه 09 مهر 1393
 سلام بر دوستان که در این کفتگو وارد شدن و سلام به کسی که چنین شرایطی را ایجاد کرد. تا جایی که من از درآمد دهیاری اطلاع دارم. 1.عوارض 2.مبلغی که برای جواز ساخت گرفته میشود 3.مبلغی که از دامداران گرفته مشود4.چند ماه قبل مبلغی را برای دادن سندگرفته شد ه.روشن نشد چقدر حق ثبت هست.5.مبلغی رابرای مهر کردن نامه ها مانند قولنامه و غیره میگیرند.6آیا کسی میداند چقدر اعتبار و یا پول از ادارات , استانداری, فر مانداری ووو..به ناریان تخصیص یافته؟ به ما هم بگوید.7با توجه به این که همشهریان عزیز اعتقاد بسیار خوب دارند که بخشی ازمال خود را جهت عمران و آبادانی چه در زمان حیات وبعد اختصاص مدهند.آیا کسی میداند چه مبلغی و یا در کجا و چگونه هزینه می شود؟ البته یک مسلمان مومن و آگاه باید اموال خود را به بهترین شکل ممکن در امور مسلمین هزینه کند. از سوی دیگر یک انسان آگاه و مسلمان باید در امور اجتماعی خود دخالت داشته باشد و یک جامعه ای پبشرفته و سالم بسازد .سکوت و بی تفاوتی برای یک جامعه مرده و بی روح است!!
فرستنده: غفورصابري  چهارشنبه 09 مهر 1393
 باسلام وخسته نباشيد به همه عزيزاني كه با حسن نيت به شورا مي نگرند.به اطلاع همه عزيزان كه دغدغه زيادي در رابطه با مبالغ كه از طريق دهياري دررابطه با عوارض سطح روستا و يا خودياري ها جمع آوري مي گردد مي رسانيم كه اين مبالغ به يك حسابي كه براي دهياري نزد بانك ملي باز گرديده واريز ميگردد و در رابطه با هزينه كرد اين مبالغ نسبت به نيازها، طرح و برنامه ها يي كه تعريف مي گردد با مصوبه شورا وتاييد بخشداري و شوراي بخش مبالغ با ارائه چك از حساب خارج مي گردد كه اين شبهات را كاملا" برطرف مي كند.لازم به ذكر است كه شوراها هيچگونه حسابي نزد بانك ها ندارند و نبايدداشته باشند.
فرستنده: همشهري  سه شنبه 08 مهر 1393
 سلام عرض ادب . خدا وكيلي با اين سابقه درخشاني كه شوراي محل داره و پولهاي كه جهت خشك سالي به ده ناريان تعلق گرفته كجا خرج شده ؟ چه جوري ميشود به افراد اعتماد كرد؟ اين يكي از آن چشمه هاست.
فرستنده: شریف کاظمی  سه شنبه 08 مهر 1393
 با سلام تشکر از ارائه مطلب (فرمول محاسبه عوارض سطح روستا ) شایسته است موارد مصرف نیز ارائه شود ، سر بلند وپیروز در مسیر همکاری برای روستائی آبادتر.
فرستنده: صابری  سه شنبه 08 مهر 1393
 به نام خدا .شورای قبلی که با ادمهای تحصیل کرده و به روز مشغول کار بود نتوانست راه به جایی ببرد حالا به استثنای یک سر ی چه جوری میشه به این گروه اعتماد کرد ؟واین پول راپرداخت کرد. ایا گزارشی نیز در این زمینه شورا ودهیار ارائه میدهند؟...
فرستنده: ناریانی2  دوشنبه 07 مهر 1393
 آقاغفور سلام و خسته نباشید. چگونه و با چه نظارتی خرج میشود؟ چرا یک گروهی از بین مردم را بعنوان ناظر بر کار و هزینه ها دخیل نمیکنید؟
فرستنده: همشهری:  دوشنبه 07 مهر 1393
 این عوارض و مالیاتی که از همشهریان اخذخواهدشد, درچه راهی مصرف می گردد؟ چون با توجه به پیشینه شورا و دهیاری و مسائل موجود در ده و شنیده ها چندان امیدی نیست که این مالیات و عوارض واقعا برای عمران و آبادی روستا صرف شود.
فرستنده: همشهری  دوشنبه 07 مهر 1393
 جناب دهیار کمی بهتر فکرکنید

شما هم میتوانید دیدگاه ها , نظرات  و پیامهای خود را درخصوص مطلب بالا , از طریق فرم زیر ارسال نمایید :

  * نام فرستنده : 
پست الکترونیکی :
* متن پیام:
 
  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت